Champs diner helalf.se

Tisdagmorgonen började med en rejäl frukost (Pankcake Slam) på Champs Diner i Brooklyn.

Champs Diner helalf.se

Konceptet med en vegansk diner är så tilltalande. Konceptet med vadsomhelst veganskt är oerhört tilltalande.

Soft serve helalf.se

I utbildningssyfte gick vi till Dun-Well efter frukosten för att testa deras soft serve som bara serveras i Brooklyn. Jag valde en donut med rostad kokos och tackade inte nej till chokladsås på. Vi är ju ändå bara här en gång om året. Det smakade som min favorittårta, helt otroligt!

Central park helalf.se

Eftersom vi inte hade några särskilda planer innan lunch åkte vi vidare till Central park där vi hittade ett helt gäng med sköldpaddor vid det knallgröna vattnet.

Det är väldigt rofyllt att strosa genom parken, lyssna på djuren och se upp för cyklister.

Varje del av parken väcker igenkänning. Har den här platsen varit med i en film? Troligtvis.

The Plaza helalf.se

Vi har varit inne i några Apple-butiker för att nosa upp mer info om iPhone 7 men de har den knappt på bild än. Utanför den stora butiken vid Femte Avenyn har de så smått börjat tälta inför releasen.

NY Dosas helalf.se

Lunch åt vi på NY Dosas vid Washington Square Park. Du hittar den här vagnen mellan klockan 11-16 och om du har tur är kön inte megalång.

Vi tog samosas, drumsticks och Special Pondicherry, en crepe som lagas direkt på plats i vagnen och fylls med potatis och grönsaker.

Se ett klipp i filmen nedan!

Vi slog oss ner i gräset i parken och tittade på folk.

NY Dosas helalf.se

Det kom förbi ett gäng som stämt träff för att utföra akroyoga, utan att verka känna varandra sen tidigare, vilket min kille fnyste åt som nycirkus. Lite så! Jag såg även Karlie Kloss springa förbi i sin randiga tröja på håll.

Sweets by Chloe helalf.se

På tal om randigt. Efter lunchen var vi proppmätta men jag kom ihåg att jag hade sett lite bakelser i disken hos by Chloe så vi gick dit för att åtminstonde kika.

Av en lycklig slump invigdes en hel butik för sötsaker vägg i vägg med restaurangen just den här dagen! Fler bilder hittar du i inlägget om Sweets by Chloe!

Hundvakt helalf.se

Efter att ha ätit varsin cupcake vandrade vi omkring i SoHo. Vi funderade just på att äta en açaískål till frukost dagen efter och sprang i samma veva på ägaren till en juicebutik som har just det. Han bjöd in oss på smakprover och det var så gott att vi går dit nu på morgonen, fast till den butik som ligger närmast vårt hotell.

Kånken helalf.se

Gick förbi Fjällräven vars återvunna väskor är vegan. Onödigt att köpa här men ett bra alternativ för den som är ute efter en (dyr!) väska att kånka på.

SoHo helalf.se

Mest strosade vi.

Och njöt av omgivningarna.

Chinatown helalf.se

På vägen hem passerar vi gränsen mellan Little Italy och Chinatown, i bakgrunden syns Empire State Building. Det är stora förberedelser på gång nu inför en stor italiensk matfest som börjar på fredag, vi kommer knappt komma fram till hotellet på torsdag. Ser fram emot det!

Beyond Sushi helalf.se

Efter en tupplur på hotellet avrundande vi dagen med ett besök på Beyond Sushi och om du inte har ätit där har du inte ätit sushi, så är det bara. De är så galet smakrika och goda, de svenska gurkrullarna får skämmas!

Chloe's Soft Serve helalf.se

Vid Union Square ligger Chloe’s (inte den Chloe) Soft Serve så vi stängde dagen och magen med en sådan medan vi lyssnade på en jättebra grupp som spelade musik vid ett gatuhörn.